• 1399/04/16 - 12:00
  • - تعداد بازدید : 49
  • - تعداد بازدیدکننده : 49

راهنمای امتحانات آنلاین دانشجویان‎ ‎در تیرماه 99‏

با سلام و آرزوی سلامتی و موفقیت در امتحانات پایان نیمسال‎ ‎
 
در پی برگزاری آزمون آزمایشی کار با سامانه امتحانات آنلاین دانشگاه، در ادامه پاسخ سؤالات کلیدی دانشجویان در مورد کار با ‏این سامانه مطرح و پاسخ داده شده است:​
‎❓سؤال۱‏‎- ‎
ظاهر نشدن کادر آپلود (بارگذاری) عکس در پاسخ به سؤالات تشریحی
 
✔️پاسخ‎:‎
نکات زیر در مورد این مشکل، قابل توجه است‎:‎
 
‎▪️‎درصد کمی از دانشجویان (حداکثر %۵ از کل شرکت کنندگان) این مشکل را گزارش کرده بودند‎.‎
 
‎▫️‎با تلاش تیم پشتیبانی فنی امتحانات، اصلاحاتی در سامانه به عمل آمد که مشکل اکثر این افراد تاکنون مرتفع شده است (به ‏صورت تصادفی با چند نفر از این دانشجویان تماس گرفته شد و از آنها درخواست شد مجدداً در آزمون شرکت کنند. مشکل همه ‏این چند نفر حل شده بود‎).‎
 
‎▪️‎از این دسته از دانشجویان، درخواست می‌شود در آزمون آزمایشی شماره ۲ حتماً شرکت کنند و در صورتی که مشکل مرتفع ‏نشده بود مجدداً و از طریق راه‌های ارتباط با تیم پشتیبانی موضوع را اطلاع دهند‎.‎
 
‎▫️‎واقعیت آن است که در خصوص هیچ سامانه‌ای (به خصوص سامانه‌ای در سطح سامانه آزمون) نمی توان ضمانت کرد که ‏‏%۱۰۰ افراد بدون هیچ مشکلی (با استفاده از گوشی، کامپیوتر و...) با سامانه کار کنند‎. ‎
لذا‎ ‎
✔️در درجه اول پیشنهاد می‌شود همه دانشجویان در آزمون آزمایشی دوم، حتماً شرکت کنند. شرکت در آزمون‏های آموزشی منجر ‏به کاهش استرس و آشنایی بیشتر دانشجویان با سامانه شده و مشکلات احتمالی آنها، زودتر مشخص می‌شود‎.‎
 
✔️در درجه دوم، از دانشجویان درخواست می شود که راه ارتباطی با اساتید (ایمیل، پیام رسان..) داشته باشند که در صورتی که ‏مشکل بارگذاری پیش آمد (در همان بازه برگزاری آزمون) فایل جواب را برای استاد، ارسال نمایند‎.‎
 
 
‎❓سؤال۲‏‎- ‎
نحوه آپلود فایل تصویری‎:‎
 
✔️پاسخ‎:‎
در فیلم آموزشی کار با سامانه (نسخه کامپیوتر و همچنین نسخه موبایل) نحوه آپلود کردن فایل تصویری آمده است. لطفاً حتماً این ‏راهنما مشاهده شود‎.‎
 
✔️نکته قابل توجه آن است که در اکثر گوشی‌ها، لازم نیست ابتدا تصویر برگه پاسخ را در قالب یک فایل ایجاد و بعد بارگذاری ‏کرد. بلکه می توان با دوربین عکس گرفته و در همان لحظه آن را به عنوان پاسخ درج نمود
‎.‎
‎❓سؤال۳‏‎- ‎
کند بودن سرعت بارگذاری شدن فایل‎ ‎
 
✔️پاسخ‎:‎
از دانشجویان محترم درخواست می‌شود رزولوشن (کیفیت) تصویربرداری دوربین خود را روی اندازه کمی تنظیم کنند. واقعیت آن ‏است که تصویربرداری از یک نوشته نیاز به رزولوشن بالایی ندارد و حتی روزلوشن ۱۰۰۰*۱۰۰۰ یا پایین تر از آن هم کفایت ‏می‏کند‎.‎
 
✔️لذا حتماً روزلوشن را روی مقدار پایینی تنظیم نمایید. این امر موجب می‌شود تا حجم تصویر کمتر شده و طبیعتاً، بارگذاری آن ‏سریع‌تر شود‎.‎
 
نکته دیگر این است که به هیچ عنوان از فیلترشکن، ‏VPN‏ و .... برای اتصال به سیستم، استفاده نکنید.‏
‎❓سؤال۴‏‎-‎
امکان پیوست چند فایل و افزایش محدودیت حجم
 
✔️پاسخ‎:‎
در تنظیمات انجام شده برای امتحانات، امکان پیوست ۳ فایل برای یک سؤال فراهم است. لذا می‌توان حداکثر تا سه برگه را برای ‏پاسخ یک سؤال، در نظر گرفت و از آنها، تصویر تهیه کرد‎.‎
 
✔️اندازه هر فایل، ۵ یا ۱۰۰ مگ (بسته به امتحان) تنظیم می‌شود که مقداری کاملا مناسب است‎.‎
وقتی در یک سؤال تشریحی در کادر پاسخ، چیزی نوشته نشود (و فقط، تصویر، بارگذاری شود) سیستم، جواب را تحت عنوان ‏‏«#پاسخ ناقص» ثبت می‌کند‎.‎
‎ ‎
✔️پاسخ‎:‎
این مسأله مشکلی ایجاد نمی کند. سیستم، پاسخ به سؤال تشریحی را زمانی کامل می‌داند که کادر پاسخ نیز (علاوه بر بارگذاری ‏تصویر) پر شده باشد و اگر کادر، خالی از متن باشد، آن را پاسخ ناقص می‌داند که هیچ مشکلی در این خصوص، متوجه دانشجو ‏نمی باشد و می توان این کادر را خالی گذاشت.‏
‎❓سؤال 5‏‎-‎
قطع احتمالی شبکه یا اینترنت (مثلا به دلیل تماس با گوشی فرد) یا برق‎: ‎
 
✔️پاسخ‎:‎
در خصوص این موضوعات، موارد زیر قابل بیان است‎.‎
 
‎▪️‎سامانه همه پاسخ ها (و سایر اعمال کاربر) را مرتبا ذخیره می کند. لذا، در صورت قطع برق یا شبکه، دانشجو می تواند بعد از ‏اتصال، ادامه سؤالات را پاسخ دهد‎.‎
 
‎▫️‎پیشنهاد می شود در صورت استفاده از اینترنت گوشی، یک سیم کارت جدید تهیه شود (تا فردی با آن تماس نگیرد و در نتیجه، ‏شبکه، قطع نگردد‎.‎
 
‎▪️‎راه کارهای جایگزین را مدّنظر داشته باشید. مثلا اگر برق قطع شد بتوانید با گوشی موبایل (و اینترنت آن)، ادامه امتحان را ‏انجام دهید‎.‎
 
‎▫️‎اگر دیدید که سامانه به هر دلیلی کار نمی کند (مثلا صفحه، قفل کرده است، یا در رفتن به سؤالات دچار مشکل هستید و...) ‏پیشنهاد می شود یک بار دیگر، از ابتدا داخل سیستم بشوید‎.‎
❓سؤال 6-‏‎
نبودن اطلاعات فرد در سامانه‎:‎
 
✔️پاسخ‎:‎
از روز یکشبنه ۱۵ تیرماه ۹۹ اغلب این افراد، ثبت نام خواهند شد. اما دانشجویانی که بعد از این اضافه کردن، مجدداً با این ‏مشکل مواجهند، از روز صبح روز دوشنبه ۱۶ تیرماه ۹۹ می‌توانند به یکی از شکل‌های زیر، به ادمین فنی ما اطلاع بدهند‎.‎
 
ارسال پیام به آی دی ادمین در پیام رسان ایتا
@majaziqom
تماس با تلفن ۰۲۵۳۲۱۰۳۵۵۱ (شنبه تا چهارشنبه ساعت ۸ تا ۱۲ و ۱۴ تا ۱۸:۳۰)‏
نکته مهم: قابل توجه کاربرانی که با موبایل به سامانه آزمون متصل می شوند. مشابه اکثر صفحات اینترنتی، هنگام وارد کردن نام ‏کاربری (شماره دانشجویی) ، صفحه کلید، روی زبان انگلیسی باشد.‏
پیرو نظرسنجی انجام شده در روزهای پنج شنبه و جمعه، نظرسنجی دیگری از ساعت ۲ بامداد امروز فعال شده است که از کلیه ‏دانشجویان محترم (اعم از افراد شرکت کننده در نظرسنجی قبلی و  افراد جدید و به خصوص، افرادی که در نظرسنجی قبلی ‏مشکل فنی داشتند) درخواست می شود  در نظرسنجی دوم نیز شرکت کنند‎. ‎
 
✔️این نظرسنجی در همان درس "نظرسنجی و ارزیابی توسط دانشجویان گرامی" قرار گرفته و فعال شده است‎. ‎
به اطلاع کلیه دانشجویان محترم می رساند  سامانه آزمون با آخرین تغییرات انجام شده در سیستم گلستان (حدف درس یا ترم یا ‏اضافه کردن واحد) هم گام شده است‎. ‎
 
✔️دانشجویانی که حذف ترم بدون احتساب داشته اند یا صرفا دارای دروس فاقد امتحان مانند رساله یا پایان نامه بودند  و... از ‏سیستم حذف شدند. ‎
 
✔️از دانشجویان درخواست می شود سامانه آزمون را چک نموده و در صورتی که مغایرتی بین سامانه و گلستان وجود دارد  به ‏ادمین فنی ما اطلاع دهند.

 

  • گروه خبری : اطلاعیه,آموزشی
  • کد خبر : 2059